Ervaringen

"Deze training heeft mij opgeleverd, dat ik meer dingen met intensieve oprechte aandacht doe. Ik luister meer naar mijn lichaam en kan beter op tijd aanvoelen, wanneer er spanning in mij komt. Hier kan ik dan weer iets mee".

“Het is zoals het is. Zo’n klein zinnetje, maar zo waar. Ik vond het leerzame avonden in een goede veilige open sfeer".

"Deze training heeft mij handvatten gegeven om wat meer rust in te bouwen voor mezelf en mijn omgeving. Het is een stukje bewustwording. Confronterend maar ik heb er zeker wat aan gehad. D.m.v. oefeningen heb ik geleerd meer in het hier en nu te zijn en de automatische piloot af en toe even uit te schakelen"

“Ik heb meer controle over mijn gedachten en ben me meer bewust van mijn lichaam met name spanning en stress".

Ïk heb manieren geleerd om innnerlijke rust te creeëren. Dit vind ik moeilijk om te vinden en ik moest er ook even in komen.Maar nu vind ik het begrip mediteren normaal en fijn om te doen". 

“Ik heb meer rust gekregen. Ik weet nu wat ik moet doen om rustig te worden en geen stress te krijgen".

"Het heeft mij bewuster gemaakt in mijn manier van denken. Vooral het thema" Gedachten zijn geen feiten", is iets wat ik meeneem van de training".

"Deze training heeft mij bewust gemaakt van wat stress met je lichaam en geest doet. D.m.v mindfulness kun je er zelf een heleboel aan doen om met stressvolle situaties om te gaan.Ook leer je je bewust worden van wat er met je gebeurt en wat je ervaart i.p.v alles op de automatische piloot te doen. Een aanrader!"

"Ik heb geleerd dat ik altijd een keuze heb in een stressvolle situatie. Als je gewend bent om op een bepaalde manier te reageren, is het verhelderend om te horen dat het ook anders kan. Door de meditaties ben ik me meer bewust van alles wat er binnen in mij gebeurt. Het is fijn dat gedachten er mogen zijn, maar dat je er niet gelijk iets mee hoeft te doen. Ik ben rustiger geworden met die wetenschap".

"Een mooie kennismaking met mindfulness. Concrete oefeningen in ontspannen bijeenkomsten met goede toepassingsmogelijkheden in de dagelijkse praktijk. Het blijft na de training belangrijk om hier bewust van te blijven en te oefenen".

"Het heeft mij inzicht gegeven, dat ik voor mezelf mag kiezen en de ruimte neem om dat ook daadwerkelijk te doen,bijv. in de vorm van meditatie. Stil te staan bij wat ik/mijnlichaam nodig heb/heeft en daar ook naar te luisteren.Proberen nog meer te genieten van wat het leven biedt".

"Het belangrijkste wat het me heeft opgeleverd is, dat je altijd een keuze hebt. Je kunt het nog zo druk hebben, je hebt altijd een keuze hoe je wilt reageren op situaties! Nu alleen nog in praktijk brengen. Mindfulness blijft oefenen".

"Ik heb er van geleerd meer mijn rust te pakken en dat stressen en haasten geen zin heeft. Ik neem nu veel sneller mijn moment van rust, voordat ik nog onrustiger of geprikkeld word. Ik ging altijd maar door en neem nu veel meer de tijd".